Nyt fra Afdelingsbestyrelsen

Nyt fra afdelingsbestyrelsen / Vinie Hansen      juni 2024

Konstituering
På det første møde efter beboermødet konstituerede vi os til de forskellige opgaver og udvalg:


FU: Vinie Hansen og Sif Enevold
Kasserer: Sif Enevold
Hyldeposten, nyt fra afdelingsbestyrelsen: Vinie Hansen

En kontaktperson til:
Det Grønne Miljøudvalg: Sif Enevold
Udearealudvalget: Thomas Pendrup  Jørgensen
Beboerhusudvalget: Vinie Hansen
Motionsudvalg: Daniel Zakhari
Skulpturudvalg: Gert Pedersen
Træværksted: Peter Kristiansen udpeget af AB

Udvalg under afdelingsbestyrelsen/beboermøde:
Byggeudvalg: Daniel Zakhari, Sif Enevold, Vinie Hansen, Randi Kristensen.  Udpeget af AB: Michael Rasmussen
Ladestanderudvalg: Gert Pedersen og Vinie Hansen
Tøjbytteboden: Vinie Hansen og Vibeke Lange
Facebook adm: Janne Storm og Betina Lauruhn, udpeget af AB

Udvalg i BO-VEST og VA:
Repræsentantskabet i BO-VEST: Sif Enevold og Vibeke Lange
Effektiviseringsudvalget/VA: Ikke valgt nogen, afventer
Kontaktudvalget/VA: Sif Enevold og Britt Gerner
Verdensmålsudvalget/VA: Thomas Pendrup Jørgensen


Afdelingsbestyrelsen har fast mødedag tirsdage fra kl. 19.15 - 21

Beboermøder
Her på hjemmesiden indkalder afdelingsbestyrelsen til to beboermøder. Vi afholder et ekstraordinært beboermøde den 14. august kl. 19.30 om anvendelse af et beløb på kr. 350.000, som er afsat til en uvildig bygningsgennemgang i 2024. Denne gennemgang er betalt af Landsbyggefonden, og derfor ikke nødvendig.
Vi vil derfor foreslå, at beløbet anvendes til udskiftning af hegn og maling af betonkanten ca. kr. 100.000 og kr. 150.000 tillægges det beløb på kr. 200.000, som allerede er afsat til legepladsen ved beboerhuset.
Det ordinære beboermøde med budget og valgt til forskellige udvalg afholdes den 17. september kl. 19 i beboerhuset på Storetorv.
Indkomne forslag skal indsendes på n60@bo-vest.dk senest den 3. september. 

Budget 2025
Afdelingsbestyrelsen fremlægger et forslag til budget for det kommende år på ca. 1.2%. Den lave stigning skyldes bl.a. afvikling af tidligere års overskud.

Legepladserne
På beboermødet fremlægger vi også et forslag om at flytte penge, som er afsat til at udskifte fliser på Storetorv til vedligeholdelse og fornyelse af legepladser. De ca. 1 mio. kr., som er afsat til at udskifte fliser, mener vi ikke er så nødvendige som at få vores legepladser fornyet og vedligeholdt efter byggesagen. Derfor vil vi foreslå, at der flyttes kr. 600.000 til legepladserne.

Indvendig maling af skure
Sammen med driften har vi besluttet at afsætte et mindre beløb i år på kr. 15.000 til, at de beboere, som selv vil male deres skur indvendigt, kan hente maling på ejendomskontoret. Der vil også blive afsat et beløb på kr. 25.000 de kommende år.
Driften registrerer og følger op på arbejdet, når malingen er udleveret.

Booking af beboerhuset
Efter nedlæggelse af Hyldecafeen sker booking af beboerhuset og afhentning af nøgle ved henvendelse på ejendomskontoret i åbningstiden.
Beboerhuset kan besigtiges ifm. fællesspisningen om onsdagen kl. 18.30-19.00.

Ejendomskontorets åbningstider
Ejendomskontoret ændrer åbningstider fra 1. juli., så der er åbent for personlig henvendelse fra kl. 7.30-8.30 og telefontid fra 8.30-10.00.

Driften omdeler en skrivelse med de nye tider til alle husstande.

 

Afdelingsbestyrelsen ønsker alle en god sommerferie.