Nyt fra Ejendomskontoret

Maj 2020

ved Danny Stilling, ledende ejendomsmester

Bemanding
Franklin vores førstemand, har desværre (godt for ham) fået et tilbud om et jobskifte, som er en super chance for ham. Franklin har afsluttet sit arbejde i Hyldespjældet på "den gode måde", så vi fremadrettet kan håndtere de igangværende opgaver.
Vores nye 1. mand hedder Claus Rasmussen. Han starter her 1. maj. Claus er 40 år og kommer fra Ballerup Ejendomsselskab, hvor han har haft lignende stilling. Så vi får en mand, som allerede fra dag 1, kan håndtere vores driftssystemer, er garvet synsmand, har været involveret i mange skimmelsager og har hænderne godt skruet på. Claus har udvist stor begejstring for både området og beskrivelsen om det gode samarbejde vi har med både bestyrelse og de mange frivillige, som dækker de forskellige udvalg.
Mikkel, vores nye ejendomsservicetekniker, der har været i gang et par måneder, er ved at blive sat godt ind i syn af boliger og selvfølgelig mange andre opgaver. Men det er p.t. det primære. Mikkel er 25 og er bosiddende i Roskilde. Grib fat i Mikkel, når I møder ham, så kan han selv fortælle mere.
Jeg er sikker på mange allerede har fundet ud af, at Mikkel er en virkelig rar ung mand, som har hænderne skruet ordentligt på. Mikkel har allerede været i BO-VEST i snart 4 år, hvor han igennem sin uddannelse, har været i flere afdelinger. Han har allerede budt ind med flere ting, der bliver håndteret anderledes andre steder, og som vi selvfølgelig retter til, hvis det giver bedre mening.
Jeg tror godt I kan glæde jer til Caféen åbner op igen. Pernille har haft lang tid, til at finde en laaaaang række lækre opskrifter, som jeg tænker hun har i sinde at forkæle Hyldeboerne med, når vi får lov at åbne op igen.
Vi er bagud på en række punkter, men vi kæmper for at følge med, indtil vi igen, har den rette bemanding. Tak for tålmodigheden, i denne underlige tid.

Vandskader
Vi har her i det tidlige forår, været plaget en række vandskader, som har været en blanding af det hårde frostvejr og de velkendte tage, som vi løbende forsøger at holde tætte. Vi har haft besøg af Abak, der har renset nogen af dem. Vi er herefter, gået i gang med en række reparationer, som er noteret under sidste tag gennemgang. Vi har desuden haft en række vandskader, grundet rørbrud. Vi har dog langt flere, som er blevet stoppet i tide, fordi beboerne har været hurtige til at melde det ind. Tak for det. Det sparer ekstremt på udgifterne.

SMS løsning
Vi har fået en række tilmeldinger til SMS løsningen, som vi kæmper for at få i gang, da vi tit står med drift information som haster med at komme ud til en række beboere. Så mange tak for tilmeldingerne, som vi som lovet i sidste Hyldepost trækker lod imellem. Vi har fået 150 tilmeldinger (fra forskellige adresser), så vi trækker 3 vindere. Heidi fra kontoret, har været lykkens gudinde og kan ønske tillykke til Mette Kühlmann, Patrick Wilson og Rikke Larsen.
Vi kommer til at gå en runde i Hyldespjældet til de resterende, så vi kan få alle med på løsningen, så alle kan få hastebeskeder så hurtigt som muligt,

Skimmel
Vi har sammen med de mange vandskader ligeledes modtaget en række henvendelser omkring skimmel. Først og fremmest en tak for dem alle. Vi lover i driften, at alle henvendelser bliver taget meget seriøst og håndteret, så hurtigt vi kan. Grundet de bygningsmæssige udfordringer vi har (som i mange henseender bliver løst ifm. Helhedsplanen), er det desværre for mange boliger ikke nok, at vi laver en voldsom behandling. Når vi får svar fra eksperterne, der udarbejder vores log-undersøgelser, anbefaler de altid, at det kombineres med den rette udluftning, flytte tørrestativet udenfor, stabil varme i alle rum og møbler ud fra væggen - det er for langt de fleste nøglen til et langt bedre indeklima.
Hvis du har en bolig hvor du mener, der er skimmel, vil vi meget gerne høre fra dig, så vi kan se, hvordan vi kan komme det til livs.

Affald
Vi har lavet en ændring i driftens håndtering af skrald, da vi har haft alt for mange udfordringer med manglende tømning af molokker. Så Hyldespjældet er delt op i 3 og vi kører en fast runde hver morgen, hvor der bliver løftet låg på samtlige molokker, tjekket alle skraldespande og samlet løst affald fra jorden. Hvis en beholder eller skraldespand er fuld, så gå videre til den næste – så kan vi bruge mere tid, på de givende beboeropgaver.
Husk henstilling af affald op ad molokker er ikke tilladt.

Trafikregulerende opgaver
Vi har endelig fået ordentligt hul igennem til kommunen, som inden for ganske kort tid, går i gang med at lave brandvejsmarkering på asfalten, ved kæden bag ved ejendomskontoret. Dvs. hele den asfalterede firkant, bliver bedre markeret, som værende "parkering og standsning forbudt".
Når varmen tillader det, igangsættes der flere markeringer, som gerne skulle ramme jer alle, på den positive måde. Hajtænder ved 3 udvalgte sammenfletninger, som har skabt lidt usikkerhed, Stor markering i krydset ved Materialegården, hvor biler og cykler mødes i det blinde kryds, hvis stien kan bære det, forsøger vi også at lave en midterstribe på S'et på cykelstien igennem Storetorv. ”Parkering forbudt" foran Molok, bliver også markeret. Vi påbegynder desuden hjørnemarkeringer på parkeringspladserne, så der fremadrettet kommer en mere naturlig opdeling af pladserne, så vi ikke får for meget spildplads.

Legepladser
Vi forventer, at legepladserne bliver malet igen her til foråret, når vejret tillader det, så en endelig dato, er ikke fastlagt. Der vil komme yderligere information, når vi går i gang.

De grønne områder
HRH er så småt kommet i gang med "Det grønne". Det er besluttet i den nye aftale, at deres store græsklipper kører på el, så vi er på vej imod en mere miljømæssig håndtering. Planen er, at når vi i driften skifter benzindrevent værktøj ud, forsøger vi langt hen ad vejen, at gå over til batteridrevet.
Der er mange detaljer i planlægningen af de grønne områder, så vi kan beholde vores grønne områder i Hyldespjældets ånd. Hvis der er spørgsmål, må i endelig henvende jer på ejendomskontoret, eller til Udearealudvalget.
Vi er allerede gået i gang med gennemgang af driftens del af for/bag bede og forventer at gå 1 af de 3 runder i Hyldespjældet, som det er besluttet, umiddelbart efter 15. maj. Hvis du er i tvivl om, hvilken stand dit for-/bagbed skal være i, må du endelig tage kontakt til os, så kan vi kigge forbi.

Motionsrum
Motionsrummet har, som I måske ved, været igennem en hård vinter, med en stor vandskade. Det nye bambusgulv, som er samme gulv, der er lagt op til at blive benytter i ombygningsboligerne, er helt færdigt og rummet er malet. Vi har ændret i loftpladerne i det store rum, så vi fremadrettet lettere kan komme til rørføringen. Lydisolerende elementer i vægtrummet er også klar, der mangler blot at blive samlet et par af de nye tiltag, som udvalget har stået for. Vi fortsætter Coronatiltagene, når vi får lov til at åbne igen, med afspritning hver morgen og tilmeldeliste, og vi gør, hvad vi kan, for at overholde brugerantal. Genåbningsdato er stadig ikke 100 %, men vi håber, det er snart.


SMS - løsning
Du kan hjælpe driften med at give dig HURTIG besked, hvis der f.eks. springer et vandrør, så vi uvarslet er nødt til at lukke for vandet eller andre ting, hvor det er en fordel for dig som beboer at få beskeden direkte på din mobil.
På nedenstående link til bo-vest.dk, kan du let tilmelde dig SMS - løsningen, som kun giver beskeder, der vedrører Hyldespjældet.
Du kan også komme forbi vinduet på ejendomskontoret i åbningstiden, medbringende din mobil, så vil vi gerne hjælpe med at oprette dig i systemet. Ellers kan du gå på bo-best.dk, trykke på ”Hjælp og kontakt” i toppen, vælg derefter punktet ”Tilmeld eller frameld SMS service” og følg herefter beskrivelsen.
https://www.bo-vest.dk/hjaelp-og-kontakt/tilmeld-eller-frameld-sms-service/