Referat fra afdelingsbestyrelsesmøde d. 11. august
2009
Deltagere:
Afdelingsbestyrelsen: Vinie Hansen, Per Zoffmann, Anne Tittmann, Marianne
Grøn og Gitte Elise Klausen.
BO-VEST:
Afdelingsleder Michael Jensen Sekretær:
Henning Larsen
Afbud:
Victoria Dahl
Dirigent:
Vinie Referent: Henning
Indledningsvis bød Vinie velkommen til den nyansatte
sekretær Henning Larsen, som gav en kort beskrivelse af ham selv. Herefter var
der, for sekretærens skyld, en kort præsentationsrunde af de øvrige deltagere.
Punkt 0. Godkendelse af
Dagsorden
Den udsendte dagsorden blev
godkendt.
Punkt 1. Post
Diverse blade modtaget. Taget
til Efterretning
Punkt 2. Udvalgsreferater
(tidligere udsendt på mail til afdelingsbestyrelsen)
a)
Afdelingsbestyrelsesmøde d. 2. juni 2009
b)
VA’s bestyrelsesmøde d. 28. maj 2009 og 11. juni 2009
c)
Projektgruppen for Hyldspjældet-EUDP d. 25. juni 2009
d)
VA, foreningssekretariat d. 9. juli 2009
Punkterne 2a – 2d blev taget
til efter retning.
Vedr. hønsehold i private
haver, tages op på næste møde.
Punkt 3. Ansættelse af
sekretær til afdelingsbestyrelsen
Michael Jensen har udarbejdet
ansættelsesaftalen, samt funktionsbeskrivelsen.
Der er budgetteret 10
afdelingsbestyrelsesmøder og 4 beboermøder, hvor man må forvente, at sekretæren
bruger ca. 5 timer i alt pr. møde.
Det blev besluttet, at referatet skal være ude til godkendelse
seneste 3 dage efter mødernes afholdelse, og bestyrelsesmedlemmerne skal have
tilbagemeldt om ændringer og tilføjelser, senest 4 dage senere.
Det godkendte referat sendes
til, afdelingsbestyrelsen, Michael Jensen og afdelingsbestyrelsens kontor, samt
Ole Kristensen (til Hjemmesiden).
Fortsættes side 2
Punkt 4. Udkast til budget
2010, herunder langtidsplanen
Michael Jensen gav en
orientering om baggrunden for budgettet, som afspejler de beslutninger, som
afdelingsbestyrelsen har taget i efteråret 2008 og foråret 2009.
Budgettet udviser en stigning
på 3,99 %, som er fordelt med 2,52 % til henlæggelser og 1,47 % til
øvrige udgifter.
Administrationen er opmærksom
på, afdelingsbestyrelsen ønsker en 0-løsning. Michael oplyste at det var
drøftet i administrationen og her var forslaget, at henlæggelserne fastholdes
på 2008 niveau, set i lyset af, at der er indledt forundersøgelser til
helhedsplan. Dette vil medføre en stigning på 1,47 %, hvilket blev godkendt.
Per leverer fordelt budget
for kto 119 til Michael indenfor 2 dage.
Antennebidraget på 200.- kr.
forbliver uændret i 2010.
Afdelingsbestyrelsen
foretager 2. behandling af budgettet, på deres næste møde.
Punkt 5. Helhedsplan,
ansøgning til VA’s dispositionsfond
Da der ikke var modtaget noget
udkast fra BYG, blev punktet udsat til næste møde.
Punkt 6. Nabohøring vedr.
rørmast til mobilantenne fra Albertslund Kommune
Vinie havde indsendt et
høringssvar, hvor der bl.a. bakkes op omkring Galgebakkens forslag, om at
placerer rørmasten/mobilantennen på Gammel Landevej 42, i stedet for den
planlagte placering Kærmosen/Golfparken i Vest.
Punkt 7 & 8. Lokalplanen,
det videre arbejde
Afdelingsbestyrelsen har i høringssvar
foreslået, at der kan opsættes overdækning i ½ dybde i de haver hvor man kan
udvide sit skur. Dette ses ikke medtaget i lokalplanen.
Besluttet,
Michael Jensen vender problematikken med Kommunen.
Udover afdelingsbestyrelsens høringssvar,
var der kommet 2 yderligere. 1 Lejemål havde indsendt ansøgning om opsætning af
en markise, dette er blevet afvist. Et andet lejemål havde ønsket friere rammer
generelt, hvilket Kommunen havde afvist med den begrundelse at man ikke kunne
tage hensyn til hvert enkelt lejemål.
Generelt udarbejdes
vejledninger for overdækninger/udestuer, udvidelse/lukning af skure, baldakin
over indgangsdøre og skodder. Michael undersøger forhold omkring
byggetilladelse ved kommunen og laver oplæg.
Der blev knyttet følgende bemærkninger
til de enkelte emner:
Overdækninger / udestuer:
Der udarbejdes 3D model af
overdækning og udestue. Der hentes tilbud fra HRH og en anden entreprenør. Pris
samt efterfølgende finansiering bør kunne være klar til beboermødet i
september.
Hvad angår materialerne,
forsøges der at blive lavet en pakkeløsning med samtlige materialer og
brugsanvisning (á la IKEA modellerne).
Fortsættes side 3
Punkt 7 & 8. Lokalplanen, det videre arbejde
(fortsat)
Byggetilladelserne udarbejdes
af Ejendomskontoret, Michael Jensen undersøger om der skal søges om hvert
enkelt lejemål, eller der kan søges kollektivt. Når prisen kendes skal der
laves oplæg til finansiering ved lån i afdelingen.
Skure:
Driften foreslår, at materialerne
– pga. af de særlige brædder til skurvægge – anskaffes gennem ejendomskontoret (på
samme måde, som det sker for fliser og brædder allerede).
Når prisen kendes skal det
vurderes om afdelingen skal tilbyde finansiering.
Baldakin:
Vejledning udfærdiges. Da der
skal bores i facadeelement, skal det vurderes om opsætning skal ske helt eller
delvist, af ejendommens håndværkere.
Herudover skal afstand til
trappe fra supplementsrum vurderes.
Skodder:
Driften indhenter tilbud på
ny skodde inkl. skinner og opsætning. Der skal bores i facadeelement og
indstillingen er, at opsætning skal ske af ejendommens håndværkere.
Punkt 9. Adgangsforholdene
ved de 2 nye lejepladser (opfølgning fra sidste møde)
Michael Jensen gav en
orientering, vedr. det brev som d. 17. juni 2009 er blevet afsendt til HAMPUS
Aps. vedr. fejl og mangler på de nye lejepladser, samt efterfølgende svar fra
entreprenøren som var dateret d. 6. juli 2009. Svaret var meget kort med klare
svar, hvor entreprenøren fralagde sig et hvert ansvar.
Besluttet, Anne
Tittmann, Gitte Elise Klausen, Victoria Dahl og hendes søn Achly samt Michael
Jensen, mødes med HAMPUS Aps. for at gennemgå de fejl og mangler som er
beskrevet i afdelingslederens brev, og her kommer afdelingsbestyrelsens med et
forslag til en løsning.
Der var enighed om, at
legehuset v/ Torveslippernes legeplads er i dårlig stand, hvorfor det burde
skrottes og at indkøbes et nyt.
Besluttet,
”SVANHOLM” kontaktes med henblik på indkøb af nyt hus og indhentning af
pristilbud.
Punkt 10. Orientering fra
driften (udsendt tidligere)
Michael Jensen orienterede
om, at Driftsområdechefen for VA syd. Gert Petersen, nu også har overtaget
driftsområdet i Hyldespjældet.
Anette Agertoft i VA fratræder
med udgangen af august 2009. Anette
Agertoft havde bl.a. ansvaret for råderetssagerne og legepladserne.
Et par referater mangler,
disse genudsendes.
Referatet fra det sidste
beboermøde mangler dirigentens underskrift, Anne Tittmann sørger for at få
dette bragt i orden.
Fortsættes side 4.
Punkt 11. Kommende møder
og kurser
·
Fælles grillaften d. 14. august 2009 kl. 18:00. 19
deltagere og arbejdsopgaverne er fordelt.
·
Foreningsmøde d. 24. august kl. 18:00
·
Når Sif Enevold er tilbage fra orlov – fortælle om
helhedsplankursus
·
Afdelingsbestyrelsesmøde tirsdag d. 1. september 2009
kl. 19:00
·
Budgetbeboermøde mandag d. 21. september 2009
·
Afdelingsbestyrelsesmøde tirsdag d. 6. oktober 2009
kl. 19:00
·
Eventuelt ekstraordinært beboermøde onsdag d. 7.
oktober 2009
·
Afdelingsbestyrelsesmøde tirsdag d. 3. november 2009
kl. 19:00
·
Afdelingsbestyrelsesmøde tirsdag d. 1. december, uden Michael Jensen
Punkt 12. Meddelelser og
eventuelt
Det skal meddeles, at Eva
Vincent er udtrådt af afdelingsbestyrelsen hvorfor suppleant Gitte Elise
Klausen er indtrådt.
Fremover vil der være et
ekstra punkt på dagsorden til afdelingsbestyrelsesmøderne, som omhandler ”Nyt
fra udvalgene”.
Registreret muskelhunde skal
have mundkurv på. Afdelingsbestyrelsen drøftede om de seneste hændelser med
muskelhunde kræver en opstramning af eksisterende regelsæt, og i hvert fald en
fremhævelse af de eksisterende regler for husdyr.
En beboer er blevet lovet
spuling af sin bolig, som er fyldt med gul maling.
Der er blevet udtrykt ønske
om, at diverse skrivelser fra afdelingsbestyrelsen og udvalg, bliver udsendt i
læsevenlig skriftstørrelse. (Håber denne skriftstørrelse er god nok) J
Marianne Grøn har fået ny
mailadresse: groen@hyldenet.dk
Således opfattet og refereret
Henning Larsen
Sekretær.